חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יוצרים עתיד משותף, שוויוני

זרעים של שותפות מחזור ב'

התכנית “זרעים של שותפות” (בשיתוף “עומדים ביחד”) מיועדת להכשיר מנהיגות יהודית-ערבית משותפת. באוגוסט האחרון נפגשנו כ-20 צעירים, יהודים וערבים, לסמינר בן שבועיים בקיבוץ מזרע. הסמינר כלל הרצאות, דיונים, סיורים ופעילויות בנושאים אקטואליים: חינוך, כלכלה, אקלים, איגודי עובדים, סוגיות בחברה הערבית ועוד. בילינו עד השעות הקטנות של הלילה בשיחה על חוויות החיים, הנרטיבים השונים, הזהויות ומעגלי השייכות שלנו.

אלה היו שבועיים קסומים ועוצמתיים. הייתה אווירה מאוד פתוחה, שאלנו אחד את השנייה הרבה שאלות, והיה מפגש אנושי חשוב מאין כמותו שהניב שיחות מרתקות, עמוקות, מורכבות ומרגשות. לא על הכל הסכמנו, אך יצאנו עם תחושה חזקה של חיבור ויחד, שכן רב הדומה על השונה. על אף ההיכרות הקצרה, נרקמה קבוצה מלוכדת ויצאנו מלאי תקווה, עם רצון לתקן את החברה וליצור עתיד משותף ושוויוני.

לתכנית יש המשכיות: אנחנו מלוּוים על ידי צוות התכנית המופלא, נפגשים בסמינרי המשך ומקדמים פרוייקטים משותפים. מאז שהתכנית הסתיימה אנחנו מרבים להיפגש, לומדים ערבית ועובדים על הפרוייקטים שבחרנו לקדם במהלך השנה הקרובה. בשיתוף עם מחזור א’ של התכנית ארגנו סמינר נוסף בן יומיים, שהוקדש להכרת החברה הבדואית. במהלך הסמינר סיירנו בכפר לא מוכר, פגשנו בוגרים של “כוכבי המדבר” – ארגון מנהיגות צעירה בחברה הבדואית – בילינו והמשכנו להעמיק את הקשרים בינינו. בימים אלה אנחנו כבר מתכננים את הסמינר הבא!

מרגש וממלא אופטימיות לקחת חלק בתכנית מוצלחת כזאת. אני ממליצה בחום להצטרף אלינו לקידום שותפות יהודית-ערבית, לחלום ולהגשים ביחד.

נטע אייל, בוגרת “זרעים של שותפות” מחזור ב’

אהבת? אפשר לשתף בקלות

Facebook
Twitter
Email
Print
WhatsApp
Telegram
שם פרטי*
שם משפחה*
דוא"ל*
דילוג לתוכן