חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדברים מיניות בריאה

זוהר ברונשטט ופז עסור

זוהר ברונשטט ופז עסור, מקימי המיזם "מין הראוי"

בתור סטודנטית לחינוך והוראה במכללת אורנים ובוגרת “המסלול הישראלי” (תיכון ממלכתי, תנועת נוער, שנת שירות, צבא) לא נתקלתי באף מחנך או מחנכת שידעו לדבר איתי על מיניות בריאה. וזו לא נחלת העבר. זוהי גם המציאות היום-יומית של מחנכי ישראל. וזו בעיה.

למה זו בעיה?
כי גיל החשיפה לפורנו בישראל עומד על 8. כי 42% מהנערים והנערות צופים בפורנוגרפיה מספר פעמים בשבוע. כי כ-50% מבני הנוער נחשפו לתמונות עירום או פרסמו ברשתות החברתיות הודעות בעלות אופי מיני. עם הנתונים קשה להתווכח. צריך לדבר על מיניות. אבל איך עושים את זה? לצערנו, מעטים המבוגרים שיודעים לענות.

אז ביחד עם השותף שלי, פז עסור, הקמתי את המיזם “מין הראוי”. אנחנו מאמינים שאם נעניק לפרחי ההוראה הכשרה כיצד לדבר על מיניות בריאה, יגיעו למערכת החינוך מורים עם בשלות ומסוגלות גבוהה הרבה יותר לעסוק בנושא. ואת השינוי נראה בשטח.

איך אנחנו עושים את זה? מגייסים שותפים לדרך
סטודנטים וסטודנטיות להוראה, אנשי אקדמיה מתחום החינוך, המגדר והמיניות – אנחנו קוראים לכן/ם להצטרף אלינו ולשנות את תהליכי ההכשרה להוראה, כך שיכילו את גם הכשרה בתחום המיניות. כל מורה בישראל צריכ/ה להיות מסוגל/ת לדבר על מיניות בריאה עם התלמידים. זה מתחיל בהכשרת המורים ונגמר בחברה טובה יותר.

בואו ניקח אחריות. בואו ניתן למורי ישראל את הכלים הנכונים, כדי שהפורנו לא יישאר המחנך הבלעדי של ילדי ישראל.

זוהר ברונשטט, חברה בקהילת “אסיף” ובכפר הסטודנטים בירושלים

אהבת? אפשר לשתף בקלות

Facebook
Twitter
Email
Print
WhatsApp
Telegram
שם פרטי*
שם משפחה*
דוא"ל*
דילוג לתוכן