חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יומן שביל 23.3.22

היום ה-32 במסע

היום ה-32 למסע, קריית טבעון, בית הנוער העובד. קמנו לבוקר גשום. למרות מזג האוויר תוכנן יום מצוין עם המון תוכן שהוסיף נדבך חשוב למסע.
התחלנו במעגלי שיח, שבהם דיברנו על ערך ההתיישבות והאם הוא עוד רלוונטי בימינו. אני יכול להגיד שבקבוצה שבה הייתי עלה רעיון שהערך תמיד קיים אצלנו. איך הוא ישפיע ויופיע בחברה שלנו – זו השאלה שצריך לשאול.
אחרי כן אכלנו ארוחת בוקר מדהימה, מלאת כל טוב ומפנקת (סיפרו לנו שזו מסורת של ימי גשם במסעות).
הלכנו לבית שאן, בעצם נסענו אבל אל תגלו ;), שם פגשנו בנשים שחלקו איתנו את סיפורן האישי איך הגיעו לבית שאן. מירי דווידוביץ הסבירה לנו על ההיסטוריה שלה בבית שאן. בנוסף זכינו בסיור עם דויד גלזנר ברחבי בית שאן. דיברנו גם על מחלוקת האסי והיחסים עם ניר דוד, נושא שגרר המון שיח ורגש סביבו.
משם נסענו לניר דוד עצמה, לפגוש שם את מזכיר הקיבוץ לביא, שסיפר על הצד של הקיבוץ בסיפור. גם שם צפו ועלו מחלוקות ורגשות. לכל צד יש סיפור משלו אבל אני יצאתי עם אופטימיות זהירה מהיום: פרויקט צעירי עמק-עיר, שבו צעירים וצעירות מעמק המעיינות ומהעיר בית שאן משתפים פעולה ויוזמים פעילויות משותפות.
סיימנו את יומנו בערב שירה בציבור לציון 100 שנים לקיבוץ נהלל. היה סוחף, מרגש ומהנה במיוחד. תודה לעופר גביש שבהתנדבות הוביל ערב שירים וסיפורים, ותודה לאנשי נהלל על האירוח וגם לאנשי קורס טיס 69, תודה.

פארי חורגין, קיבוץ קטורה, 24, חבורת כל השביל, beerצינות.