חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יומן שביל 2021 #14

בין מוצא לצובה

יום 23 למסע בשביל ישראל – יום ראשון א’ ניסן תשפ”א 14.3.21 – מוצא > שביל ירושלים > צובא

התחלנו שבוע חדש, מעגל בוקר מאחד, ראש חודש ניסן ואיתו האביב מבצבץ, הטבע מתעורר לאחר הגשמים שזכינו לראות. יצאנו בבוקר ממוצא – בית זית, עם המדריך מוישלה, ליום עם נופים ירושלמיים במזג אויר נוח ועם מספר עליות כיפיות ופרחוניות. שמענו מורשת קרב איזורית, סיפורים והדרכות מרתקות על האיזור. ארוחת הבוקר היתה בין עצים ועשבים רעננים… המשכנו לצעוד יחד בקצב אחיד ובטוח אל עבר מעגלי השיח שהיו סביב נושא הציונות. היה סוער ומפרה לשמוע דעות של אחרים ולהעמיק בנושא החשוב. ארוחת הצהריים היתה באמצע הדרך, התיישבנו בקבוצות גדולות ונהנינו לחלוק את המצרכים בין כולם בנוף החדש. הגענו רגלית עד מחנה הלינה סמוך לקיבוץ צובה.

לדעת לסמן מטרה

שיחת סיכום היום המרשימה היתה במאהל בתוך מחנה פלמ”ח בצובה, עם עמרם מצנע, אלוף במיל’, ח”כ לשעבר, ראש עיריית חיפה וראש מועצת ירוחם. השיחה היתה בעיקר בנושא מנהיגות דרך עשייתו ושליחותו למען החברה הישראלית לאורך השנים. לדברי מצנע, מנהיג צריך לדעת לסמן מטרה בעצמו, להתמקד בה ולדעת לסחוף אחריו אנשים. שוחחנו גם על הקשר בין עשיה ביטחונית ללאומית בכלל.

לאחר הקמת האוהלים והמנוחה, חלקנו פנינו להכנת ארוחת הערב לצלילי גיטרות. אכלנו יחד קוסקוס עם מרק ירקות מפנק ונוצרו אינטראקציות חדשות וגם ישנות עם האנשים מהיום הראשון בשבוע החמישי. היתה אוירה נינוחה ומקבלת, שקט אמיתי וערבות הדדית שנותנת כוחות ליום המחר.

אריה כהן מהשרון:

פתאום קם אדם מוקדם בבוקר, ומוצא את את עצמו עומד במעגל במוצא…
היום היה מרתק להכיר אנשים חדשים בכל גיל. בשבילי החוויה היתה להישאר במאסף ולא לשעוט קדימה. תפקידי היה לאסוף את השלטים עם סימוני דרך ולסייע למשתתפי המסע.
אקח איתי הביתה את החוויה להיות נוכח ברגע ולהתחבר לחוויות חדשות.
אוסיף שמושקעת כאן כל כך הרבה מחשבה על פרטים קטנים במהלך השביל (למשל התיק לאיסוף שלטי סימוני הדרך), ואלו הופכים את החוויה לעוד יותר נעימה.