חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יומן שביל 2021 #11

יום 20 למסע בשביל ישראל – כ”ו באדר 10.3.21 – אחוזם > נחל לכיש > תל לכיש > בית גוברין
אלעד גלרט וענת מיכאליס, בת-ים:

הגענו לשביל כיוון שענת היא אחיינית של רעיה. היא הייתה בשנים קודמות והציעה שנבוא, ואני ממש שמחתי על הרעיון.
היום שעבר עלינו היה יום חם. עברנו במסלולים יפהפיים בחבל לכיש / עמק האלה. יצא לנו לדבר עם אנשים מעניינים מכל הארץ. באחת ההפסקות התחלקנו לקבוצות עם אנשים שאנחנו לא מכירים ודיברנו על זהות ומשמעות של העם היהודי. היו הרבה פרספקטיבות של אנשים מנקודות מבט שונות, והדיון היה מאוד מעניין בין דתיים לאומיים, חילונים, קיבוצניקים, ימנים ושמאלנים. בסוף היום הייתה הרצאה מרתקת של שחר ריימונד מהשב״ס, סגנית מנהל בית המעצר “מגן ניצן”, שהסבירה על השב״ס, על ההבדלים בין בתי הכלא וסוגי האסירים. היא גם הוסיפה על ההתנהלות של בתי הכלא בקורונה והרשימה אותנו מאוד בידע ובאנושיות שלה.
אקח איתי הביתה את הרצון לחזור לטייל במסלולים נוספים עם הקבוצה. אוסיף שהתנאים מצויינים, הניהול מאוד מאוד ברור. האנשים מגיעים מכל רחבי הארץ ויש הרגשה שהמכנה המשותף החזק ביותר הוא אהבת הארץ היפה שלנו.

ועוד קצת על היום:

מעגלי השיח היו במושב לכיש. רועי סוקולובסקי הנחה אותנו לשיחה בנושא משמעות ההיסטוריה האישית והכללית של כולנו. המעגלים היו גדולים וניתנה אפשרות להכיר עוד ועוד בדינמיות של המסע. המשכנו לצעוד אחרי אתנחתא נעימה ומרעננת תחת העצים. בתל לכיש פגשו אותנו ליד מרכז המבקרים החדש רכזי השטח עם קרטיבים בכל הטעמים, מים קרים ומיץ. כיף באמצע החמסין. המשכנו בחום גובר בדרך חשופה עד למפגש סוף היום במתחם בסיס צבאי, וסוף סוף הגענו ללינה במתחם הבריכה של קיבוץ בית גוברין. ערב נעים עם מדשאות פרוסות סביב וחברים שיושבים בצוותא. בארוחת הערב חיכתה לנו קובנה של חנה המדהימה ובישולים של אורז עם תוספות עשירות, מרק וסלטים מזינים. כרגיל מכל טוב הארץ.

לפרק הבא

אהבת? אפשר לשתף בקלות

Facebook
Twitter
Email
Print
WhatsApp
Telegram
שם פרטי*
שם משפחה*
דוא"ל*
דילוג לתוכן